Palvelemme arkipäivisin klo 11 - 17

09 424 51705 Online Chat

Superruokien hyödyt

Saatat olla törmännyt netissä, televisiossa ja lehdissä eri superruokien terveyshyötyihin, ikääntymisen merkkien hidastamisesta painonhallintaan. Saatavilla olevan tiedon määrä voi olla turhauttava. Vähentävätkö superfoodit siis todella sydänsairauksien ja halvausten riskiä?

Kun luet superfoodeista saattaa mieleesi tulla ruoat, jotka sisältävät runsaasti ravintoaineita ja pitävät sairaudet loitolla. Nämä saattavat olla todenperäisiä väitteitä, mutta superruoat voivat auttaa sinua myös muilla tavoin. Ne voivat parantaa ulkonäköäsi antaen sinulle nuorekkaamman ihon sekä samalla auttaa sinua tehokkaassa painonhallinnassa.

Superruoat ovat hyviä vartalollesi niin sisältä kuin ulkoa. Listasimme joitain tärkeitä superruokia, jotka kannattaa ottaa osaksi terveellistä elämäntapaa:

Terveellisen ruoan valinta ei aina ole helppoa, valitse silloin superfood
  • Mustikat sisältävät paljon C-vitamiinia ja kuitua, jotka molemmat pitävät sinut slimmissä ja trimmissä kunnossa. Lisäksi ne suojelevat kehoasi monilta erilaisilta syöviltä.
  • Quinoa on gluteiiniton ratkaisu niille, jotka kärsivät vilja-allergiasta. Magnesiumpitoisuutensa avulla se voi lievittää migreeniä.
  • Lohi vähentää sydänsairauksien riskiä. Syö lohta vähintään kaksi kertaa viikossa saadaksesi parhaat hyödyt.
  • Kreikkalainen jogurtti on täynnä probiootteja, jotka auttavat pitämään ruoansulatuksesi kunnossa. Se on erinomainen korvike hapankermalle ruoanlaitossa tai voidaan syödä sellaisenaan vaikka hunajan ja marjojen kera.
  • Kookosöljy sisältää terveellisiä rasvoja, jotka itse asiassa auttavat pitämään painon kurissa. Sitä voidaan käyttää leivoksissa, smoothieissa ja voin korvikkeena.
  • Lehtikaalissa on enemmän rautaa kuin lihassa ja enemmän C-vitamiinia kuin appelsiinissa. Korkea määrä omega-3-rasvahappoja taistelevat ja ehkäisevät nivelvaivoja ja autoimmuunisairauksia.
  • Kaakao vapauttaa endorfiineja saaden sinut tuntemaan olosi onnelliseksi ja innostuneeksi. Se myös alentaa verenpainetta.
  • Kananmunat tarjoavat ravintoaineita silmille ehkäisten ajan kanssa syntyvää rappeutumaa. Lisäksi munien kolesteroli on itse asiassa hyväksi sinulle.
  • Bataatti on pakattu täyteen kuituja ja antioksidantteja. Yksi bataatti antaa sinulle A-vitamiinia jopa yli päivittäisen suosituksen.
  • Oliviöljy pullo voi riittää jopa vuodeksi, ja sen jälkeen sen terveyshyödyt vain kasvavat. Oliiviöljy parantaa luiden mineraalisaatiota ehkäisten osteoporoosia.
  • Avokado ravitsee ihoa ja hiuksia. Avokadojen syönti auttaa myös muita tärkeitä ravintoaineita imeytymään paremmin.
  • Chia-siemenet parantavat kognitiivista suorituskykyä ja tarjoavat energiaa tunneiksi. Yksi ruokalusikallinen sisältää enemmän kalsiumia kuin lasillinen maitoa, enemmän omega-3 rasvahappoja kuin lohi ja enemmän antioksidantteja kuin mustikat.
  • Kukkakaali puhdistaa kehoa aktivoimalla entsyymejä maksassa. Raskaana olevien naisten tulisi syödä kukkakaalia säännöllisesti, sillä se auttaa sikiön oikeanlaista kehittymistä.
  • Tee taistelee DNA:ta vahingoittavia vapaita radikaaleja vastaan. Oikea tee tulee neljässä eri muodossa: musta, vihreä, valkoinen, ja oolong-tee.
  • Kurpitsa sisältää paljon kaliumia, joka on elintärkeää sydämelle ja lihaksille. Kurpitsan siemenet ovat yhtä hyviä parantaen mielialaasi ja auttaen sydäntäsi.
  • Pellavansiemenet sisältävät runsaasti kuituja, jotka alentavat kolesterolia ja tasapainottavat verensokeria.
  • Vihreä kahvipapu-uute pitää sisällään lukuisia terveyshyötyjä, etenkin painon pudotuksen tukena. Sen sisältämät klorogeeniset hapot tasapainottavat verensokeria ja lisäävät maksan aineenvaihduntaa estäen rasvan imeytymistä.
  • Acai-marja on luonnollinen henkinen stimulaattori parantaen keskittymiskykyä ja muistia. Lisäksi se vähentää ruokahalua ja puhdistaa kehoa, joten se on myös erinomainen apu painonpudotukseen.
  • Saksanpähkinä ehkäisee sydämen sairauksia ja alentaa kolesterolia. Seitsemän saksanpähkinää päivässä riittää maksimoimaan hyödyn.
  • Pinaatti on terveellisintä mehuna, sitten keitettynä ja viimeiseksi raakana. Vain yksi kupillinen pinaattia vahvistaa immuunijärjestelmää ja taistelee tulehduksia vastaan.
  • Vihreä kahvipapu-uute

Tilaa uutiskirjeemme
Saat parhaat tarjoukset suoraan sähköpostiisi