Palvelemme arkipäivisin klo 11 - 17

09 424 51705 Online Chat

Saavuta vaaleampi ja tasaisempi iho näillä ruoka aineilla!

Haaveiletko vaaleammasta ihosta?

Rusketus on jo pitkään ollut trendikästä, mutta kaikki eivät silti halua ruskettua. Päinvastoin, jotkut meistä haluaisivat vaaleamman ja kuulaamman ihon. Markkinoilla on ihoa vaalentavia voiteita, mutta joskus ne saattavat sisältää ihoa ärsyttäviä kemikaaleja. Valikoimastamme löydät vain luonnollisia ihon vaalennusvoiteita, joiden avulla saat tasaisemman ihonvärin. Jos kuitenkin haluat vaalentaa ihoa ruokavaliolla terveellisesti ja luonnollisesti, ota nämä 10 ruoka-ainetta osaksi jokapäiväistä ruokavaliotasi!

10 ruokaa, jotka auttavat vaalentamaan ihoa

1. Mansikat - Monet marjat auttavat tasoittamaan ja vaalentamaan ihon sävyä, ja mansikat ovat erityisen tehokkaita! Mansikat sisältävät runsaasti omenahappoa, joka auttaa vaalentamaan ihoa. Sen sisältämä C-vitamiini ja antioksidantit myös saavat ihosi hehkumaan terveempänä. Mansikka on erittäin monikäyttöinen marja, jota voit syödä sellaisenaan, käyttää smoothieissa tai sekoittaa jugurttiin. Voit myös jopa tehdä helpon kasvonaamion sekoittamalla muussattua mansikkaa luonnonjugurttiin ja hunajaan.

2. Sitruunavesi - Sitruunavesi auttaa poistamaan kuona-aineita elimistöstä ja saa myös ihon hehkumaan puhtaampana. Sitruunalla on hapokkuutensa ansiosta valkaiseva vaikutus, joten se auttaa tasoittamaan ihon sävyä. Sen sisältämä C-vitamiini voi myös auttaa hoitamaan iho-ongelmia, kuten mustapäitä ja kesakoita. Sitruunavettä juodaan usein Detox-kuurien aikana, ja se onkin hyvä tapa aloittaa aamu. Kosteuta ja puhdista ihoa juomalla herättyäsi lasillinen vettä sitruunasiivun kanssa.

3. Vihreä tee - Vihreä tee sisältää runsaasti luonnollisia antioksidantteja, ja sitä on Aasiassa pidetty terveyttä edistävänä juomana jo vuosituhansien ajan. Vihreä tee voi edistää myös ihon terveyttä monin tavoin. Sen sisältämät flavonoidit voivat edistää ihon kimmoisuutta, ehkäistä ikääntymisen merkkejä sekä parantaa vastustuskykyä. Vihreä tee hyödyttää siis ihosi lisäksi myös kokonaisterveyttäsi!

4. Tomaatti - Tomaatti sisältää lykopeeniä ja muita ravinteita, jotka voivat auttaa vaalentamaan ihoa. Se on myös terveellinen ruoka-aine, joka edistää ihon hyvinvointia ja painonhallintaa. Voit helposti lisätä tomaattia ruokavalioosi käyttämällä sitä tuoreena salaateissa ja valmistamalla esimerkiksi tomaattimehua ja -keittoa. Etenkin kesäisin tuoreet kotimaiset tomaatit ovat myös herkullisen makuisia!

5. Kookos - Kookos ravitsee ihoasi sisältäpäin! Erityisesti kookosvesi eli kookospähkinän sisältä saatava neste on täynnä ravinteita, jotka auttavat vaalentamaan ja tasoittamaan ihoasi. Juo kookosvettä päivittäin ja voit huomata sen sisältävien hivenaineiden hyödyllisen vaikutuksen. Kookosvesi kosteuttaa ihoa ja auttaa ehkäisemään hyperpigmentaatiota.

6. Porkkana - Porkkana on erittäin terveellinen vihannes, jonka sisältämä beetakaroteeni hellii ihoa monin tavoin. Se auttaa ihoasi hehkumaan terveenä ja vaaleana. Beetakaroteenia jopa lisätään moniin ihovoiteisiin ihon sileyttä ja tasaisuutta edistävän vaikutuksensa ansiosta. Voit syödä porkkanaa välipalana sellaisenaan, valmistaa porkkanamehua tai lisätä sitä lähes kaikkiin ruokiin. Porkkana on edullinen ja kevyt ruoka-aine, joka kannattaa ottaa osaksi päivittäistä ruokavaliota.

7. Rasvainen kala - Rasvaiset kalat, kuten sardiinit ja lohi, sisältävät runsaasti elintärkeitä Omega-rasvahappoja. Riittävä hyvien rasvojen saanti on erittäin tärkeää ihon terveydelle. Laihduttajat, jotka eivät syö riittävästi rasvaa, voivat kärsiä ihon kuivumisesta ja muista ongelmista. Erityisesti Omega 3-rasvahappo, jota saat runsaasti kalasta ja kalaöljystä, voi vaalentaa ja kosteuttaa ihoa sekä ehkäistä ikääntymisen merkkejä. Syö kalaa kerran tai kaksi viikossa, jotta sen suotuisat vaikutukset sekä ihoon että kokonaisterveyteen olisivat mahdollisimman voimakkaat!

8. Mantelit - Pähkinät sisältävät myös runsaasti hyviä rasvoja, ja soveltuvatkin rasvan lähteeksi kasvisruokailijoille. Mantelit sisältävät erityisen runsaasti E-vitamiinia, joka suojelee ihoa vaurioilta ja tehostaa solujen uusiutumista. Kourallinen manteleita on täydellinen välipala!

9. Pinaatti - Kuten kaikki tummanvihreät vihannekset, pinaatti sisältää monipuolisesti eri vitamiineja. Pinaatissa on erityisen runsaasti folaattia, joka edistää ihosolujen uusiutumista. Vihreät vihannekset, kuten pinaatti ja lehtikaali, edistävät ihon tasaista väriä ja kimmoisuutta. Syö siis niitä niin paljon kuin mahdollista! Voit lisätä pinaattia moniin arkiruokiin tai jopa smoothieen.

10. Avokado - Avokado on täynnä Omega 9-rasvahappoa, joka on erittäin tärkeää ihon hyvinvoinnille. Avokado tehostaa ihon palautumiskykyä ja helpottaa ihoärsytystä sekä punoitusta. Jos kärsit iho-ongelmista, jotka aiheuttavat laikkuja tai muita ikävän näköisiä oireita iholla, avokado voi auttaa sinua vaalentamaan ihon tasaisemmaksi.

Nyt tiedät, mitä kannattaa syödä - vältä puolestaan näitä!

Yllä mainitut 10 ruoka-ainetta voivat auttaa sinua saavuttamaan kuulaan ja vaalean ihon. Nyt saatat ihmetellä, mitä sitten ei ainakaan kannata pistää suuhunsa. Vältä ainakin alkoholia sekä lisättyä suolaa ja sokeria, jotka saattavat ylikuormittaa elimistöä ja aiheuttaa monenlaisia iho-oireita, kuten punoitusta ja näppyjä. Syö hyvin ja voi paremmin!

Tilaa uutiskirjeemme
Saat parhaat tarjoukset suoraan sähköpostiisi