Palvelemme arkipäivisin klo 11 - 17

09 424 51705 Online Chat

Näin vahvistat ohenevia hiuksia

Mikäli olet huomannut lisääntyvää hiusten lähtöä, voit päivittäisillä rutiineilla vahvistaa hiuksiasi kotona. Pienillä teoilla voit saada aikaan muutosta, joka näkyy hiusten lähdön vähentymisenä ja vahvempina hiuksina. Terveellinen ja riittävän monipuolinen ruokavalio takaavat sinulle jo hyvät lähtökohdat edistää myös hiustesi hyvinvointia. Stimuloimalla uudelleen kasvua ja parantamalla hiustesi ulkonäköä voit saavuttaa näkyviä tuloksia hiusten ohenemista vastaan. Seuraa tässä esiteltyjä helppoja vinkkejä saavuttaaksesi unelmiesi tuuheamman hiuskuontalon!

Hiustenpesu ja hygienia
Muutamalla helpolla keinolla voit estää ja vähentää hiustenlähtöä, ja näistä olisi hyvä pyrkiä tekemään vuoden ympäri jatkuva säännöllinen tapa. Hiusten hygienia on tärkeää: pitämällä päänahkasi terveenä ja hapettuneena pesemällä hiukset säännöllisesti miedolla hiuspohjallesi tarkoitetulla shampoolla voit edistää irronneiden hiusten luontaista pois putoamista. Usein ihmiset luulevat hiusten pesun vaikuttavan negatiivisesti hiustenlähtöön ja pidentävät tällöin pesukertojen väliä. Shampoo ei kuitenkaan ole syypää hiusten lähtöön, vaan hiuksia pestessä tai harjatessa lähtevät hiukset ovat jo useita päiviä sitten irronneita hiuksia, jotka oletetusti putoavat pois hiuksia selvitettäessä. Älä siis huolehdi hiusten pesun tekevän asiaa pahemmaksi, vaan pikemminkin nauti suihkussa käymisestä vain itsellesi varattuna aikana, joka tekee myös hiuksillesi hyvää!
Hiusvitamiini ohuille hiuksille
Lisätehoa hiusten vahvistumiseen saat puolivuosittaisella vitamiinihoidolla joka vuoden syksy ja kevät. Parhaiten auttavia vitamiineja ovat B-vitamiinit, erityisesti B3, joka parantaa verenkiertoa aina päänahkaan saakka. Suosittelemme kokeilemaan mikä vaikutus hiusravinteilla on päänahkasi ja hiusten hyvinvointiin. B1-vitamiini taas tehostaa hermoimpulsseja ja hiusten kasvua, kun B5-, B6- ja B12-vitamiinien on todettu vähentävän hiustenlähtöä. A- ja C-vitamiineilla on myös tärkeä tehtävä hiuskuidun suojaamisessa haitallisia ulkoisia tekijöitä vastaan. Mineraalit ja hivenaineet (kuten kalium, sinkki ja rauta) edistävät hiuspohjan hapettumista ja täten saavat hiukset kasvamaan paremmin. Vaikka edellä mainittujen vitamiinien saannin lisääminen puolivuosittain on suositeltavaa hiusten hyvinvoinnin kannalta kun haluamme taistella hiusten lähtöä vastaan, eivät nämä vitamiinikuurit tietenkään korvaa terveellistä ja tasapainoista ruokavaliota, josta saadaan riittävästi ravintoaineita. Pidä siis huolta että saat tarvittavat vitamiinit syömällä hedelmiä ja kasviksia sekä omega-rasvahappoja pursuavia kasviöljyjä (esimerkiksi vehnänalkioöljy), äläkä unohda aminohappoja ja proteiineja sisältäviä ruokia, jotka edistävät keratiinin tuotantoa
Päähieronta verenkierron kiihdyttämiseksi
Yksi yleisistä syistä hiustenlähdölle on heikentynyt verenkierto päänahassa ja vitamiinien puute. Yksinkertaisella päähieronnalla onnistut stimuloimaan verenkiertoa hiustuppiin saakka, jolloin myös ravinteiden kulkeutuminen hiuspohjaan helpottuu avittaen hiusten kasvua. Päivässä on useita hetkiä, jotka mahdollistavat verenkiertoa aktivoivan hieronnan. Hiuksia pestessäsi, hiuspohjan hankaaminen ärsyttää talirauhasia, mikä aiheuttaa öljyistä päänahkaa. Tämän sijaan kokeile litistää sormesi hiuspohjaa vasten ja levittää ne puoliympyrän mallisesti pääsi ympärille, hieroen hellävaraisesti noin minuutin ajan liikuttaen käsiäsi edestakaisin. Kun olet huuhdellut hiukset puhtaiksi, lopeta pesu kylmällä vedellä, joka sekä aktivoi päänahan verenkiertoa entisestään että lisää hiuksiisi kiiltoa.
Hiustenkuivaaminen pää alaspäin
Kuivatessasi hiuksia hiustenkuivaajalla, kallista pää alaspäin ja kuivaa hiukset ylösalaisin. Tämä tehostaa oivallisesti päänahan verenkiertoa ja hermoimpulsseja. Tällä tekniikalla saat kätevästi myös lisää volyymia oheneville tai hennoille hiuksille ilman turhia hiustuotteita. Illalla hiusten harjauksen jälkeen, niin sanotusti päivän viimeisenä kauneuskikkana ennen virkistäviä yöunia, voit hieroa päänahkaa noin parin minuutin ajan. Istu tällöin pöydän ääreen, asettaen kyynärpäät pöydälle, kädet molemmin puolin päätä ja kallistaen päätä eteenpäin. Hiero hiuspohjaa ilman hankausta ja varo käyttämästä kynsiä. Tämä auttaa myös huoltamaan päänahan ihoa ja auttaa kuolleen ihosolukon poistumisessa hiuspohjalta. Saatat todeta iltaisen päähieronnan rentouttavan ja saavan itsesi helpommin myös uneliaaksi, mikä voi omalta osaltaan auttaa sinua nukkumaan paremmin.

Tilaa uutiskirjeemme
Saat parhaat tarjoukset suoraan sähköpostiisi