• klarna
    Luotettavat maksutavat

    Verkkopankkimaksu tai osta nyt ja maksa myöhemmin

  • Ilmainen toimitus aina yli 50€ ostoksiin

    Luotettavat ja nopeat toimitustavat

  • Asiakkaan tietoturva

    Tietosi ovat meillä turvassa

Eroon selluliitista näiden 10 ruoan avulla!

Selluliitti eli tuttavallisemmin appelsiini-iho on lähes kaikkien naisten riesa, riippumatta iästä tai vaatekoosta. Selluliittia syntyy, kun ihonalaiset rasvakertymät nousevat lähemmäs ihon pintaa. Se on lähinnä naisten ongelma kahdesta syystä: ensinnäkin naisten ihonalaisten rasvavarastojen muoto päästää ne näkymään ihon läpi helpommin, ja toiseksi naisten ihokudokset ovat ohuempia. Lisäksi naisten terve rasvaprosentti on huomattavasti korkeampi kuin miesten.

Selluliitin itsehoitoa voi tehostaa monenlaisten voiteiden ja hoitokeinojen avulla. Tehokkain tapa vähentää selluliittia on kuitenkin ruokavalion kohentaminen. Ihon ja rasvasolujen rakenteen lisäksi selluliitin syntyyn vaikuttavat myös muut tekijät, kuten hormonitoiminta, kuona-aineiden kertyminen kehoon sekä ihon kimmoisuuden rapistuminen iän myötä. Näihin asioihin voi vaikuttaa ruokavalion avulla.

Kun haluat hoitaa ja ennaltaehkäistä selluliittia, on hyvä välttää tupakointia, alkoholia ja lisättyä sokeria. On myös monia ruoka-aineita, joilla on erityisen suotuisa vaikutus selluliitin torjumiseen. Pidä huolta ihostasi ottamalla nämä 10 ruoka-ainetta osaksi jokapäiväistä ruokavaliotasi.

1. Täysjyväviljat

Täysjyväviljat, kuten tumma riisi ja pasta, ovat tasapainoisen ruokavalion kulmakivi. Viljanjyvien kuori sisältää enemmän ravintokuitua ja hivenaineita kuin niiden vaalea ydin, joten suuri osa viljojen terveysvaikutuksista menetetään kuorimisen yhteydessä.

Täysjyväviljat sisältävät enemmän kuitua ja vapauttavat energiaa hitaammin, jolloin tunnet olosi kylläiseksi pidempään. Näin sinun on helpompi välttää napostelua, joka voi johtaa lihomiseen ja appelsiini-ihoa aiheuttavien rasvasolujen suurenemiseen. Täysjyvät sisältävät myös runsaasti hivenaineita ja antioksidantteja, jotka auttavat puhdistamaan ja suojelemaan elimistöä. Aloita aamu kaurapuurolla ja vaihda valkoinen riisi tummaan!

2. Vihreä tee

Vihreän teen sisältämät flavonoidit, kuten ECGC-katekiini, voivat kiihdyttää aineenvaihduntaa, ehkäistä rasvan kertymistä sekä tasapainottaa verensokeria. Näin ollen vihreä tee sopii erinomaisesti osaksi ruokavaliotasi, jos haluat kohentaa terveyttä ja pudottaa painoa.

Vihreän teen sisältämät teobromiini ja kofeiini voivat myös stimuloida rasvanpolttoa. Juo muutama kupillinen päivässä ja voit tuntea olosi virkistyvän.

3. Parsakaali

Parsakaali on yksi ravintopitoisimpia vihanneksia. Jokainen kukinto sisältää tehokkaan sekoituksen vitamiineja ja hivenaineita. Lisäksi parsakaali on yksi harvoista ravintoaineista, joista löytyy luonnollista alfa-lipoiinihappoa. Alfa-lipoiinihappo ehkäisee kehon kollageenin kovettumista ja estää näin selluliitin muodostumista. Syö parsakaalia ainakin kolme kertaa viikossa, jotta saat kaiken irti sen sisältämistä ravintoaineista.

4. Lohi ja muut rasvaiset kalat

Rasvaiset kalat, kuten lohi ja sardiinit, sisältävät runsaasti antioksidantteja, jotka hajottavat selluliitin rasvasoluja. Ne sisältävät myös Omega 3-rasvahappoja, jotka tukevat ihon terveyttä, vahvistavat ihokudosta ja voivat hillitä ruokahalua.

Rasvaiset kalat sisältävät runsaasti energiaa, joten muista kohtuullinen annoskoko! Niitä on kuitenkin hyvä syödä kerran tai kahdesti viikossa, jotta elimistösi saa varmasti riittävästi suotuisia Omega 3-rasvahappoja.

5. Auringonkukansiemenet

Auringonkukansiemenet sisältävät runsaasti vitamiineja ja ravintoaineita, joten ne ovat loistava välipala. Ne sisältävät muun muassa E- ja B6-vitamiinia, kaliumia sekä sinkkiä. Etenkin B6-vitamiini on tehokas apu selluliitin nujertamiseen. Se auttaa elimistöä hyödyntämään tehokkaammin proteiineja, jotka korjaavat ihokudoksia. B6-vitamiini on myös luonnollinen diureetti, joka auttaa poistamaan elimistöön kertyneitä nesteitä ja turvotusta ja vähentämään näin näkyvää selluliittia.

6. Parsa

Parsa sisältää runsaasti antioksidantteja, jotka auttavat puhdistamaan kehosta selluliittia aiheuttavia haitta-aineita. Elimistön puhdistaminen tehostaa myös verenkiertoa ja voi siten ehkäistä appelsiini-ihoa.

7. Chili ja cayenne-pippuri

Mausteinen ruoka tehostaa verenkiertoa lämmittämällä kehoa sisältäpäin. Tehostunut verenkierto ehkäisee ja hoitaa selluliittia. Tuliset chilipippurit tehostavat aineenvaihduntaa ja rasvanpolttoa, jolloin sinun on helpompi saavuttaa kiinteämpi, sileämpi iho.

Chilien ja cayenne-pippurin sisältämä B6-vitamiini myös palauttaa ja vahvistaa sidoskudosta ja auttaa siten tasoittamaan ihoa. Pippurien sisältämä kapsaisiini voi tehostaa aineenvaihduntaa ja rasvanpolttoa vielä tunteja syömisen jälkeen - kannattaa siis nauttia tulista ruokaa pari tuntia ennen salitreeniä! Näin kehosi polttaa enemmän rasvaa, ja laihdutus tehostuu. Kun rasvasolut pienenevät, selluliittikertymät ihon alla kutistuvat samaa tahtia. Tehostamalla verenkiertoa chili- ja cayenne-pippurit myös puhdistavat kehoa kuona-aineista.

8. Mustikat ja karhunvatukat

Mustikat ja karhunvatukat sisältävät runsaasti elimistölle suotuisia antioksidantteja. Antioksidantit auttavat hajottamaan ihokudosten alle kertynyttä rasvaa.

Tummansinisten marjojen sisältämät antioksidantit myös tehostavat kollageenin tuotantoa, mikä nopeuttaa ihon uusiutumista. Kollageeni parantaa ihon kiinteyttä ja koostumusta.

9. Omenasiiderietikka

Omenasiiderietikka on monikäyttöinen tuote, jota voi lisätä salaatinkastikkeisiin, mehuihin ja moniin ruokalajeihin. Tämän etikan sisältämät hivenaineet kuten kalium, magnesium ja kalsium puhdistavat kehoa kuona-aineista. Omenasiiderietikka myös auttaa lievittämään ja ehkäisemään nesteiden kertymistä etenkin vatsan ja reisien alueella. Näin näkyvä turvotus ja selluliitti vähenevät.

Omenasiiderietikka on suosittu ainesosa helppoon koti-Detox-puhdistuskuuriin. Elimistön puhdistaminen voi myös laskea stressihormonien määrää, tehostaa maksan toimintaa ja tasapainottaa hormonitoimintaa. Sen estrogeenin tuotantoa tasapainottava vaikutus voi auttaa hoitamaan tai ehkäisemään selluliittia.

10. Vesi

Vesi on tunnetusti vanhin voitehista, ja riittävä vedenjuonti on myös oleellinen osa selluliittia hoitavassa ja ehkäisevässä ruokavaliossa. Ympäristön haitta-aineet, joille keho altistuu jatkuvasti, ovat geeniperimän lisäksi yksi voimakkain selluliittia aiheuttaja tekijä. Veden juominen tehostaa elimistön luonnollista puhdistusprosessia, jolloin kuonaa ei pääse kertymään kehoon. Veden juominen myös edistää ihon kokonaisterveyttä ja kimmoisuutta.

Voit myös lisätä vesilasilliseesi sitruunaa, jolloin sen selluliittia ehkäisevä vaikutus korostuu entisestään. Sitruuna tasapainottaa kehon pH-arvoja, jolloin elimistön puhdistuminen tehostuu. Sitruunalla on myös luontaisesti valkaiseva vaikutus, joten voit käyttää sitä ulkoisesti selluliitin hoitoon. Hyödynnä luonnollisten ruoka-aineiden voimakkaat vaikutukset ja nujerra selluliitti!